Steeds meer organisaties maken gebruik van Microsoft Teams. Het programma komt ten goede aan de samenwerking binnen jouw organisatie.
Met Teams is het makkelijker om met elkaar te praten, documenten te delen en vergaderingen te houden. Ik heb enkele punten op een rij gezet die ervoor zorgen dat jij het maximale uit Teams haalt.
#1 Voorkom duplicatie
Een dubbele teamnaam kan verwarring opleveren. Een manier om dubbele namen te voorkomen is door als eigenaar een beoordeling in te stellen voor alle nieuwe groepen of teams die worden aangemaakt.
#2 Sterke namen
Via Microsoft 365 Admin Center kun je tot op zekere hoogte dit proces verbeteren door bepaalde woorden te blokkeren of juist achter- en voorvoegsels toe te staan die voor alle groepen en teamnamen van toepassing zijn.
#3 Vergeet niet te koppelen
#4 Geef elk project een eigen team
In de toekomst wordt dit nog belangrijker. Microsoft Teams werkt namelijk aan een update om externe gebruikers toe te laten tot een team.
#5 Begin met een paar kanalen
Het opzetten van een kanaal dat voorlopig leeg blijft, draagt bij aan het aantal tabbladen waar mensen doorheen moeten zoeken om documenten te vinden. Het is beter om met een paar kanalen te beginnen en nieuwe kanalen toe te voegen terwijl het project vordert.
#6 Gedeelde documenten niet aanpassen
Meer informatie
Wil je meer weten over de voordelen van Microsoft Teams? Neem dan contact met ons op. Je kunt overigens ook onze eerste blog lezen met Tips en Tricks over Microsoft Teams.

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
