Actuele storingen

3-09-2020      Performance klachten in Azure

Diverse klanten rapporteren performance klachten in het gebruik van de ITON Clouddesktop of met applicaties in hun Azure omgeving. ITON heeft deze klachten onderzocht en komt tot de volgende conclusie:
De Microsoft Service health informatie pagina rapport geen issues in Azure. Naast klanten van ITON maken diverse gebruikers op internet melding van performance issues in de Azure regio West Europa waar de ITON omgeving is ondergebracht.
 

ITON heeft daarom de volgende acties ondernomen:

  • storing aangemeld bij Microsoft 
  • klanten informeren over status en voortgang

Voortgang over deze verstoring kunt u volgen via deze storingspagina. 

 

  • 15:30u    Storing aangemeld bij Microsoft
  • 16:04u    Microsoft bevestigd een onderzoek te zijn gestart
                     "We are currently aware of an issue whith Virtual Machines whithin  
                      West Europe and are actively investigating" 
  • 21.15u    Update ontvangen van Microsoft. Oorzaak is een breuk in een glasvezel verbinding naar een datacenter van Microsoft Azure in West Europa. Het herrouteren van het verkeer heeft geleid tot congestie van het netwerk met hoge latency tot gevolg wat performance problemen oplevert. Microsoft is druk bezig om het netwerk te optimaliseren en extra capaciteit toe te voegen om de performance problemen te reduceren. 

    "Preliminary root cause: We determined that a localized fiber-cut event had occurred in the vicinity of one of our West Europe Datacentres. Azure Networking monitoring automatically re-routed traffic to reduce the potential for impact to customers.  However during this traffic redirect, a subset of the alternate paths became heavily utilized, resulting in latency and timeouts for some customers.  

    Mitigation: We optimized traffic across the various paths in the West Europe region, and manually brought additional capacity online to help quickly reduce the congestion and restore normal levels of service. Engineers continued to monitor for an extended period to ensure all network latency in the region has been restored.

    Next steps: We will continue to implement regional resource redundancy. Additionally, we will investigate to establish the full root cause and prevent future occurrences. "

 

  • 4-09-2020 7:30u      Microsoft heeft de health state van de Azure networking services in West Europe weer op groen gezet wat betekent dat het issue is verholpen.