Visie op moderne werkplekken

Elke medewerker heeft een digitale werkplek nodig om zijn werk te doen. Of je nu werkt op kantoor, actief bent op de fabrieksvloer of je dagen vult met klant-, leverancier- en partnerbezoeken. Op de werkplek komen voor jou alle informatie en systemen samen die nodig zijn om je werk naar behoren te kunnen doen. Vanaf de digitale werkplek communiceer je met collega's, klanten of leveranciers en raadpleeg of bewerk je informatie die voor jouw organisatie belangrijk is.

Iedereen beleeft de werkplek op een andere manier. Jouw persoonlijke voorkeuren, de locatie waar je werkt, de mensen om je heen, de regels die gelden binnen de organisatie, het zijn allemaal facetten die jou helpen om je werkplek te creëren. Een universele werkplek bestaat dan ook niet. Waar de een een goedwerkende smartphone nodig heeft om productief te zijn, daar is de ander afhankelijk van een afgeschermde virtuale werkplek vanuit de cloud om veilig en snel te werken. De ander is juist productief op zijn eigen device, waarbij veel vrijheid bestaat voor de inrichting daarvan.

Sterker nog, wij geloven dat er niet één digitale werkplek bestaat voor een medewerker, maar dat elke medewerker meerdere soorten werkplekken met elkaar combineert, afhankelijk van het type werk, tijdstip of locatie waarop gewerkt wordt. Wel geloven we dat elke klant een primaire digitale werkplek kent.

Ondanks dat de behoefte en beleving van de digitale werkplek voor elke medewerker anders is, geloven wij er wel in dat standaardisatie belangrijk is. Niet alleen zorgt dit er voor dat de werkplek betaalbaar wordt, het zorgt er vooral voor dat de digitale werkplek herkenbaar wordt. Uiteraard moet binnen deze standaard dan wel weer voldoende ruimte zijn voor personalisatie, zodat de medewerker de beleving zo goed mogelijk kan aanpassen aan zijn of haar voorkeuren. De beleving draagt immers (indirect) bij aan de productiviteit van de medewerker.