Een team binnen Microsoft Teams bestaat uit meerdere leden. Deze zijn veelal toegevoegd bij het aanmaken van het team, maar later toevoegen is ook mogelijk. Ook gasten kun je aan een team toevoegen. Je kan iedereen met dezelfde domeinnaam toevoegen en externen voeg je toe door hun e-mailadres te gebruiken. We maken in dit topic onderscheid tussen het toevoegen van leden bij het aanmaken van een team en het toevoegen van leden aan een bestaand team.
Leden toevoegen bij het aanmaken van een team
Dit is relatief eenvoudig. Bij het aanmaken van een team word je automatisch gevraagd leden toe te voegen.

Leden toevoegen aan een bestaand team
Ook kun je later nog leden toevoegen aan je team.
- Klik op de drie puntjes achter het naam van het team.
- Klik op lid toevoegen.
- Vul de naam of het e-mailadres in van de persoon die je wilt toevoegen.
- Klik op toevoegen.
- Klik op sluiten.
Het nieuwe lid (of extern persoon) zal nu een mail ontvangen met het bericht dat diegene is toegevoegd als lid of gast. Een gast moet de uitnodigen accepteren door in de e-mail te klikken op Microsoft Teams openen. Daarna zal hij in de lijst van het team verschijnen. Wanneer de gast niet over de applicatie beschikt, zal hij via de webinterface in de browser deelnemen.
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
