Selecteer een pagina
Hoe maak ik op SharePoint een bibliotheek?
Hoe maak ik op SharePoint een bibliotheek?

Bibliotheken op SharePoint gebruik je om bestanden die tot hetzelfde thema behoren, samen te voegen. Een bibliotheek heeft de mogelijkheid om tot 30 miljoen bestanden te bevatten, maar een weergave kan maximaal vijfduizend bestanden weergeven.

Voordat je een bibliotheek maakt, moet je vooraf het doel van de bibliotheek bepalen. Bepaal samen met de andere gebruikers hoe jullie de bibliotheek willen gebruiken. Wanneer het een plek wordt waar actief wordt samengewerkt, dan is het raadzaam om versiebeheer te activeren. Denk ook na over hoe jullie de documenten organiseren, door middel van mappen, metadata of misschien documentensets.

Hieronder leggen we je uit hoe je een bibliotheek maakt:

  1. Klik op het tandwiel van instellingen en kies Voeg een app toe.
  2. Klik vervolgens op Documentbibliotheek.
  3. Geef de bibliotheek een duidelijke naam (deze is later nog aan te passen).
  4. Klik op Maken.

De bibliotheek wordt nu aangemaakt. Je moet hierna de volgende instellingen doorvoeren:

  • Het menu Snel Starten aanpassen.
  • Versiebeheer van een bibliotheek instellen.
  • Metadata instellen, kolommen maken.
  • Openbare weergaven maken.

Als eerste op de hoogte

Abonneer op onze nieuwsbrief

Logo-ITON-footer

Contact

> Neem contact op

Werken bij

> Kom bij ons werken

Gegevens

Landjuweel 20
3905 PG Veenendaal

Algemeen
088 070 06 00

Support
088 070 06 25
sd@iton.nl

Socials

     
ISO 27001 certificate
ISAE 3402