Selecteer een pagina
Hoe maak ik een gedeelde agenda in SharePoint?
Hoe maak ik een gedeelde agenda in SharePoint?

Voor een project kan een gedeelde agenda zijn, bijvoorbeeld een project-agenda waarin alle belangrijke deadlines en vergaderingen van het project staan. Om dit te realiseren moet je twee stappen doorlopen. Eerst voeg je de Agenda-app toe op je site en daarna geef je deze een plaats in het menu.

De agenda-app toevoegen

  1. Ga naar de site waar je de agenda wilt toevoegen.
  2. Klik op het tandwiel en kies Voeg een App toe.
  3. In de lijst met apps kies je voor Agenda.
  4. Geef je agenda een functionele naam (deze kun je later nog aanpassen).
  5. Klik op Maken om de agenda aan te maken. Wanneer je de agenda aanmaakt, krijg je de volledige site inhoud te zien inclusief je nieuwe agenda. De agenda wordt in het menu weergegeven onder de optie Recent. De optie Recent toont apps die nog niet definitief een plaats hebben in het menu.
  6. Klik op de drie puntjes en kies Instellingen.
  7. In het instellingenscherm klik je op de eerste optie Naam van de lijst, beschrijving en navigatie.
  8. De vraag “Dit lijstitem op de werkbalk snel starten weergeven?” beantwoord je met Ja.
  9. Klik op Opslaan. Je ziet de wijziging niet direct, daarvoor moet je eerst het scherm verversen.

Het is mogelijk de SharePoint agenda in Outlook naast je eigen agenda te tonen.

  1. Klik op Agenda en kies Verbinden met Outlook.
  2. Bevestig in de dialoogschermen de toestemmingen die worden gevraagd.
  3. De agenda is nu toegevoegd aan je Outlook.

Als eerste op de hoogte

Abonneer op onze nieuwsbrief

Logo-ITON-footer

Contact

> Neem contact op

Werken bij

> Kom bij ons werken

Gegevens

Landjuweel 20
3905 PG Veenendaal

Algemeen
088 070 06 00

Support
088 070 06 25
sd@iton.nl

Socials

     
ISO 27001 certificate
ISAE 3402