Selecteer een pagina
Hoe maak ik een gebruikersgroep in SharePoint?
Hoe maak ik een gebruikersgroep in SharePoint?

Je kunt alleen groepen maken als je de volledig beheer machtigingen in SharePoint bezit.

  1. Navigeer naar de site waarop je een groep wilt maken.
  2. Klik op Instellingen en kies Site-instellingen.
  3. In het blok Gebruikers en machtigingen, kies je Personen en groepen. Je ziet nu de personen die tot de standaardgroep behoren.
  4. Klik in het menu aan de linkerkant op Groepen. Nu zie je alle groepen die bestaan in de siteverzameling.
  5. Klik op Nieuw om een nieuwe groep te maken.

Groepsgegevens invullen

  1. Type een naam en een beschrijving voor de groep.
  2. Type de naam van de eigenaar van de groep, dit kan één persoon op een groep zijn.
  3. Je kan bepalen of niet-leden kunnen zien wie er lid is van een groep.
  4. Bepaal vervolgens wie het recht heeft om nieuwe leden aan de groep toe te voegen.
  5. Daarna kun je aangeven of mensen kunnen vragen om lid te worden van de groep en of die aanvragen automatisch worden geaccepteerd.
  6. Wanneer de site unieke machtigingen heeft, kun je ook direct aangeven welke machtigingen de gebruikersgroep krijgt op deze site. Over het algemeen krijgen groepen het recht om samen te werken op documenten of de documenten enkel mogen raadplegen.
  7. Klik op Maken.

Leden toevoegen aan de groep

  1. Klik op Nieuw.
  2. Type de namen van de gebruikers in die je wilt toevoegen aan de groep.
  3. Type een welkomstbericht voor de nieuwe gebruikers.
  4. Wanneer je geen welkomstbericht wilt versturen, klik dan op Opties weergeven en haal het vinkje weg voor “Een uitnodiging per e-mail verzenden”.
  5. Klik op Delen.

Als eerste op de hoogte

Abonneer op onze nieuwsbrief

Logo-ITON-footer

Contact

> Neem contact op

Werken bij

> Kom bij ons werken

Gegevens

Landjuweel 20
3905 PG Veenendaal

Algemeen
088 070 06 00

Support
088 070 06 25
sd@iton.nl

Socials

     
ISO 27001 certificate
ISAE 3402