Selecteer een pagina
Hoe maak ik een discussieforum in SharePoint?
Hoe maak ik een discussieforum in SharePoint?
Een forum kan nuttig zijn als je voor een project bijvoorbeeld nieuwsgroep achtige discussies wilt inrichten. Om een forum te maken, moet je twee stappen doorlopen. Eerst voeg je de discussiebord-app toe op je site. Daarna geef je deze een plaats in het menu, zodat deze makkelijk terug te vinden is.

We leggen eerst uit hoe je het discussiebord-app toevoegt

  1. Ga naar de site waar je het wilt toevoegen.
  2. Klik op het tandwiel en kies Voeg een App toe.
  3. In de lijst met apps kies je voor Discussiebord.
  4. Geef het forum een functionele naam (je kan deze later aanpassen).
  5. Klik op Maken. Wanneer het forum is aangemaakt, krijg je de volledige site inhoud te zien inclusief je nieuwe Discussiebord.
  6. Open je forum en klik op de tab Lijst en kies Lijstinstellingen. Bepaal welke instellingen je wilt hebben.

Nadat je deze stappen hebt doorlopen, is het handig de lijst toe te voegen aan het menu.

  1. In het instellingen scherm klik je op de eerste optie Naam van de lijst, beschrijving en navigatie.
  2. De vraag “Dit lijstitem op de werkbalk Snel starten weergeven?” beantwoord je met Ja.
  3. Klik op Opslaan. De wijziging is niet direct in het menu te zien, daarvoor moet je het scherm eerst verversen.

Als eerste op de hoogte

Abonneer op onze nieuwsbrief

Logo-ITON-footer

Contact

> Neem contact op

Werken bij

> Kom bij ons werken

Gegevens

Landjuweel 20
3905 PG Veenendaal

Algemeen
088 070 06 00

Support
088 070 06 25
sd@iton.nl

Socials

     
ISO 27001 certificate
ISAE 3402