Contact

Blog


Hoewel de veranderingen al een tijdje zijn doorgevoerd zijn er nog steeds vragen vanuit Citrix klanten. Als gebruiker van Citrix oplossingen ken je het Subscription Advantage (SA) model. Bij het kopen van een Citrix productlicentie krijg je een abonnement van een jaar erbij. Met dit abonnement kon je een jaar lang profiteren van product updates (major en minor releases). Stel dus dat je XenDesktop Enterprise kocht op 1 mei 2014, dan kon je een jaar lang upgraden naar elke nieuwe versie van XenDesktop Enterprise: no questions asked.

Begin januari 2017 heeft Citrix het nieuwe supportmodel gelanceerd met de naam 'Citrix Customer Success Services' (CSS). Dit model sluit beter aan op de hedendaagse supporteisen. Denk aan een mix van on-premises, cloud en hybride omgevingen. Het SA model wordt niet meer aangeboden door Citrix, en dus zijn klanten verplicht om CSS af te nemen.

Wat betekent dit voor mijn bestaande SA contract?

Als je nog een SA contract had, was het mogelijk om deze vanaf 1 januari 2017 om te zetten naar CSS, zonder extra kosten. Dit aanbod was echter beperkt geldig (tot 1 juli 2017).

CSS kent 3 supportlevels:

  • Select;
  • Priority;
  • Priority Plus.

Wat krijg ik met CSS?

Bestaande SA klanten krijgen automatisch en zonder extra kosten 'Select support' level. Het voordeel is dat je hiermee 24/7 en 365 dagen per jaar onbeperkt aanspraak mag maken op support. Tevens zal Citrix Support binnen 30 minuten reageren op jouw support vraag. Andere mogelijkheden zijn geavanceerde diagnostic tools en live chat met technische support van Citrix.

Uiteraard bieden de andere supportlevels nog uitgebreidere mogelijkheden, bijvoorbeeld begeleiding bij migraties of het uitvoeren van root cause analyses tijdens troubleshooting trajecten. CSS is uitgebreider en biedt meer mogelijkheden, zonder de belemmering van alleen on-premises.

Ik ben te laat met omzetten van SA naar CSS, wat nu?

Is het niet gelukt om voor 1 juli om te zetten naar CSS? Dan kun je volledig vertrouwen op de experts van ITON. Wij hebben uitgebreide kennis van Citrix componenten en omdat we zelf partner van Citrix zijn kunnen wij jouw organisatie begeleiden.

ITON biedt beheerdiensten op maat aan en zorgt ervoor dat de IT infrastructuur in A+ conditie verkeerd. Ben jij benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan snel contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.