Wat kan er gebeuren?
Enkele nadelige gevolgen die je kunnen overkomen als je operationele pijn ervaart als de huidige leverancier niet met je is meegegroeid:
- Een slechte support levert ontevreden medewerkers op, die bovendien tijdelijk improductief en ontevreden zijn.
- Er wordt niet proactief met je meegedacht, waardoor concurrenten wellicht een voorsprong krijgen op het gebied van digitale innovatie.
- Te weinig ervaring kan zorgen voor onnodige kosten of een ondoorzichtige kostenstructuur.
- Door een slechte IT infrastructuur ben je als werkgever onaantrekkelijk voor nieuwe, maar ook bestaande werknemers. In een tijd van arbeidskrapte kan dat een serieus probleem zijn.
- Het is al lang geleden dat de IT infrastructuur geïnventariseerd is, waardoor er sprake is van verouderde systemen. Soms zelfs zonder dat je dat weet en er veiligheidsrisico’s kunnen ontstaan.
- Tot slot kan het ontevreden klanten opleveren wat gevolgen heeft voor de loyaliteit en daardoor omzet kan kosten.
Angsten wegnemen
Bang zijn om over te stappen is niet nodig, want we helpen je daarbij. De weg naar verbetering start altijd met een uitgebreide inventarisatie. Hoe ziet het huidige IT-landschap eruit en wat zijn de wensen en eisen van gebruikers? Ongeacht of je wel of niet overstapt levert dit al veel inzicht op over waar verbeteringen mogelijk zijn. Vervolgens wordt er een ontwerp gemaakt, voorzien van een migratieplan. Belangrijk is namelijk dat de continuïteit gewaarborgd moet zijn: de bedrijfsvoering mag niet stilvallen. Voor wat betreft installatie en configuratie wordt gebruikgemaakt van de expertise van ervaren consultants. Innovatie is voor ons vanzelfsprekend, evenals het begeleiden en trainen van medewerkers.
Wordt aan alle verwachtingen voldaan?
Dat is een goede vraag om eens bij stil te staan. Net zoals de vraag of jouw IT-dienstverlener voldoende kennis heeft van de branche waarin je werkzaam bent. Als je echter tot de conclusie komt dat je wilt overstappen naar een andere IT dienstverlener dan zijn er nog veel meer zaken waar je op kunt letten. Bijvoorbeeld om het einddoel voor ogen te houden. Je kunt er alles over teruglezen in deze blog, maar natuurlijk ook contact met ons opnemen als je meer verwacht.

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
