Contact Support

Blog


Samenwerken hoeft niet alleen te gaan over werkzaamheden die plaatsvinden tussen collega’s. Het gaat ook over de manier waarop je met klanten samen aan iets werkt en hen op het juiste moment van informatie voorziet. Wij vonden vijf belangrijke ingrediënten, of voorwaarden om beter samen te werken en beschrijven met praktische voorbeelden en suggesties hoe zowel het interne als externe samenwerken verbetert.

Ingrediënt 1: Altijd en overal toegang tot (klant)informatie

Dat een accountmanager, service engineer of ondernemer tijdens een klantbezoek altijd bij belangrijke bedrijfs- of klantinformatie moet kunnen lijkt wellicht geen uitdaging meer in deze moderne tijd van smartphones. De realiteit is echter anders. Als er op afstand verbinding gemaakt moet worden met een traditionele fileserver werken OneDrive of SharePoint applicaties in veel gevallen niet of vinden er enorme vertragingen plaats, omdat de hele applicatie moet worden ingeladen. Onze oplossing voor deze uitdaging is om een virtuele werkplek, een Cloud desktop, in Azure Cloud te creëren. Hierdoor wordt razendsnel alleen de gevraagde informatie verzonden van de virtuele cloudwerkplek naar de smartphone of laptop van de mobiele gebruiker.

Ingrediënt 2: Afspraken over de gewenste communicatievorm

Samenwerken kan complex worden als je er geen goede afspraken over maakt. Een uitdagende vraag; wanneer e-mail je iets en wanneer gebruik je de chatfunctionaliteit van Microsoft Teams of gebruik je WhatsApp? En, wat is het antwoord? Er zijn klanten die het niet gepast vinden dat ze een WhatsApp bericht ontvangen met de opmerking dat er een offerte toegezonden is per e-mail. Vraag dus aan klanten, maar ook aan collega’s wat de gewenste vorm is.

Als extra tip: Wil je snelle antwoorden op vragen, gebruik dan geen e-mail. Chatten is namelijk live, waardoor je gelijk een antwoord krijgt. Als je via e-mail een dag later het antwoord krijgt is het antwoord vaak al door iemand anders gegeven. Door te e-mailen heb je een collega dus onnodig belast.

Ingrediënt 3: Het samenwerken in de juiste versie

Het tegelijkertijd samenwerken in één document dat lukt je niet in de traditionele file server omgeving, wel als je met onze Cloud desktop in Azure Cloud werkt. Dan kan je als voorbeeld op elke plek in de wereld, zolang er een verbinding is, samenwerken in Microsoft Teams en alle benodigde applicaties, zoals SharePoint aanspreken. Wat daar het belangrijkste voordeel van is? Dat er geen misverstanden meer ontstaan over de juiste versie, waardoor kostbare fouten kunnen ontstaan. Iedereen kent en ziet immers de laatste versie waarin gewerkt is.

Ingrediënt 4: Vrijheid en flexibiliteit van applicaties

Beter samenwerken betekent ook dat je niet gebonden bent aan een specifieke cloudoplossing. Onze virtuele desktop omgeving heeft een duidelijk uitgangspunt; je moet je laptop of smartphone gewoon altijd kunnen gebruiken, onafhankelijk van de cloudapplicatie die op dat moment nodig is. Geen zorgen, gewoon opstarten, samen aan de slag gaan, samen voor elkaar.

Ingrediënt 5: Duidelijkheid, bijvoorbeeld door apps

Het woord ‘samen’ zegt het eigenlijk al; er moet profijt zijn voor alle betrokkenen waardoor er een wil is om gezamenlijke doelen na te streven. Toch kan er altijd onduidelijkheid ontstaan of een misverstand. Wat dan tegenwoordig helpt? Dat er heel eenvoudig apps te maken zijn waarmee je bijvoorbeeld een berekeningstool creëert om iedere betrokkene snel en duidelijk inzicht te geven in een complexe calculatie. Apps inbrengen tijdens de vergadering is helemaal zo gek nog niet.

Het platform wat alles bij elkaar brengt

Dat is wat we willen zijn en de reden waarom we trots zijn dat al onze klanten werken in de Azure Cloud, om applicatie onafhankelijk samen te werken, altijd overal bij te kunnen en door te groeien.

Doorpraten over nog meer ingrediënten om beter samen te werken? Via het formulier aan de linkerkant kun je contact met ons opnemen.