Een aantal kantoren gaat weer open, mits collega’s maar anderhalve meter afstand van elkaar houden. Maar om een beetje vrij te kunnen bewegen zal niet iedere collega weer plaatsnemen achter het kantoorbureau. Het thuiswerken zal voorlopig wel blijven, of bij sommige bedrijven zelfs de norm worden. Daarom geven wij zes werkgerelateerde uitdagingen waar je in ‘het nieuwe normaal’ rekening mee kunt houden.
#1 Een nieuw werkritme vraagt om duidelijke afspraken
#2 Kennisoverdracht, bijvoorbeeld rondom online vergaderen
Technologie gebruiken en juist toepassen is niet voor iedere collega vanzelfsprekend. Zorg er dus voor dat er informatie over het nieuwe normaal ook met elkaar gedeeld wordt. Deze 9 tips over de beste online meetings zijn daar een voorbeeld van.
#3: Goede verbindingen op meerdere plekken
#4 Ander klantcontact, maar wat is wenselijk?
#5 De toenemende complexiteit rondom digitale veiligheid
Het zijn gouden tijden voor cybercriminelen, zij maken misbruik van medewerkers die op afstand werken. Alleen al afgelopen jaar was 72% van de Nederlandse bedrijven slachtoffer van minstens één cyberaanval valt terug te lezen in een recent artikel van Emerce. Dat zullen er nog meer worden zolang medewerkers niet bewust worden gemaakt van bijvoorbeeld phishing.
#6 Het laten werken van alle applicaties, plaats onafhankelijk

Als eerste op de hoogte
Abonneer op onze nieuwsbrief
